Det här är helt underbart. Bredband2 har lyckats med konststycket att ta 19kr betalt för att skicka ut en faktura, som ett PDF-dokument via e-post. Ursäkta språket, men vad i helvete är det för fel på er, Bredband2? Har ni så dålig infrastruktur och administrativa system så att ni måste ta betalt för att skicka ut e-post?
Är det så här man gör som operatör, när man först tvingar över kunder till e-postfaktura genom att ta betalt för pappersfakturor och därefter börjar ta betalt för e-postfakturor när man inser att ingen längre vill ha pappersfakturor?
Hur dåliga rutiner har ni på företaget Bredband2?
Apoteket tar 10 kr för e-faktaruta, 14 kr för kontomeddelande om du har autogiro och 25 kr för en pappersfaktura.
Vart är vi på väg?
Ja, och i detta ligger problemet. Om kunden inte får ut någon nytta av att det “effektiviseras” så kanske det är dags, som kund, att byta leverantörer och/eller resa sig upp och protestera mot detta. Det borde var förbjudet att ta betalt för elektroniska fakturor oavsett om de skickas via e-post eller finns via någon webbsida att ladda ned. En miljon fakturor á 19kr från Bredband2, det är förbannat fult gjort.
De är helt enkelt oseriösa! Men VD:n Daniel Krook drar in miljoner på dessa avgifter. Om alla som får denna avgiften ringde Daniel på 040 47 42 99 kanske det händer något….
Ja, de är verkligen oseriösa på många sätt. Bra idé där med att ringa deras VD 🙂